Pisang Ambon 'Who's the banana?'

Pisang was jarenlang het ‘instapdrankje’ bij de jongeren. Een zoet likeurtje dat goed aansluit bij de smaakpupillen van een 16-jarige. Maar onder andere door de verhoging van de alcoholleeftijd loopt de verkoop terug. Hoe kan Pisang Ambon opnieuw onderdeel uitmaken van de levensstijl van de doelgroep?

 

De nieuwe doelgroep, studenten, houden van gezelligheid, zijn sociaal en doen veel met vrienden. En bij al die gezelligheid hoort een lekker drankje. Een groot deel van de stapavond bestaat uit het ‘indrinken’. Er wordt vaak gezamenlijk slotjes gedronken en drankspelletjes gespeeld. Heftige, vieze, sterke shotjes, ook wel de punishment shots genoemd, zijn populair. Maar vooral als iemand anders deze moet drinken. Zelf wil je immers niet de pisang zijn. 

 

Pisang Ambon brengt een nieuwe variant van het bekende bananenlikeurtje op de markt. De Pisang Ambon Spicy. Hiermee kunnen we inspelen op het al bekende punishment shot en creëren we een ‘spel’ met als ideaal voorbeeld: Russian Roulette. Oftewel, Who’s the banana?



Studentenbureau: Grof Geschut in samenwerking met Sunshine and Sausages